Pages

Saturday 22 September 2012

Sketsa Pendek : Gay...







Selesai solat di masjid , aku naik bilik . Sampai saja , aku terus dipeluk dan dicium oleh kawan aku . Apa lagi , aku terus mengelak. Agaknya kalau ada pisau dah lama aku bunuh dia. Terkejut dibuatnya , walaupun dia cuma main-main saja . Yang bab cium tu aku sempat mengelak , kalau tak.... 

aku      : Kau kenapa doh ?


kawan : Biarlah, Okelah tu aku pegang kau dari aku pegan
g perempuan.

aku      : pergh tak boleh blaa. 



dia nak pegang aku, aku jerit . "HOIII GAY" .


aku      : Okey apanyaa , lelaki pegang lelaki dengan bernafsu lagi teruk dari pegang perempuan.


kawan : apasal pulak , pegang lelaki kan tak dosa .

aku      : memang tak berdosa kalau tak bernafsu.

kawan : ada hadith kata pegang perempuan berdosa, pasal lelaki takde pulak?

aku      : ehh! pandai pulak keluarkan hadith, sapa kata takde. nabi kata siapa yang suka lelaki sama lelaki , dia bukan dari kalangan umat ku .

aku sambung lagi...

aku      : pegang perempuan berdosa , kalau dia insaf. insyaAllah Allah ampunkan tapi kalau gay , Nabi laknat Allah pun laknat . acaner tuh ? semua dah ada dalam alquran dan hadis. Kisah-kisah mereka terdahulu .

kawan  : *******




Pengaran disini : Bukan nak kata pegang perempuan boleh , tak boleh! sabda nabi SAW "lebih baik ditusuk besi dikepala daripada sentuh wanita bukan mahram" , ada lagi "pegang prempuan tanpa sebab, nanti kat akhirat sana Allah bakar badannya sampai hangus" . Cuma nak kata JANGAN jadi GAY . Allah laknat Nabi Saw pun Laknat . Tapi ingat Lelaki lembut bukan Gay , itu sifat mereka . Nabi Saw juga seorang yang sifatnya lembut , baik And PERFECT . Peace :D



Ini hanyalah sketsa rekaan, tiada kaitan mereka yang masih hidup ataupun sudah mati. Sketsa pendek ini mungkin ada sedikit pengajaran buat kita. InsyaAllah kita dapat jauhi daripada fitnah manusia pada abad ini. Terima kasih kerana sudi membaca .


No comments:

Post a Comment