Pages

Sunday 24 June 2012

ASSIGNMENT Pertama

Assalamualaikum .



Baru masuk dua minggu sudah ada assignment, alahai kenapalah awal sangat. Semester lepas CSC128 kali ini sambungannya CSC138. Subjek berantai , siapa yang tak lepas subjek CSC128 tak boleh ambil CSC138 , alhamdulillah hasil tunjuk ajar 'abang lan' aku berjaya dapat A dalam subjek programming . Abang lan merupakan lecture yang tegas dan baik dengan anak muridnya .Terima kasih Sir Roslan .

Dua bulan cuti, memang format habislah pasal programming, coding semuanya . Almaklumlah cuti dua bulan takde masa nak pegang buku, busy dengan kerja. Cari duit sikit untuk simpan buat kahwin belajar nanti. Masuk kelas CSC138 puan Zalina, dia suruh kami buat exercise. Ada yang dapat buat dan ada juga yang tak dapat buat , salah seorang yang tak dapat buat aku ler. Mana taknya lupa habis pasal coding , naseb baik masih tahu time bila nak guna cin dan cout. Hari tu dia tanya siapa tak tahu chapter array dan function , Yeah ! dengan bangga aku orang pertama angkat tangan dan diikuti oleh satu kelas angkat tangan. Mimik muka lecture berubah kerana sebelum ni dia tanya siapa dapat A dalam subjek programming , boleh tahan ramai. tidak lama selepas tu, dia teruskan mengajar seperti biasa.

ASSIGNMENT Pertama CSC138 .





25 jun 2012 pukul 5 petang kena hantar assignment 1. Hari isnin hari ini lah . 























Soalan untuk assignment pertama kami. Dibahagikan kepada dua orang satu kumpulan dan aku kumpulan dengan Faziq ketua part 2.  Kejap lagi sebelum 5 petang nak kena hantar tapi belum siap lagi. Alahai~









Petang tadi aku dan faziq telah berkerjasama untuk menyiapkan assignment dalam bentuk C++ bukan dalam kertas . Buat punya buat akhirnya siap juga rangka , boleh tarik nafaz lega. Jam tepat pukul 6 petang, kami berhenti berehat , aku kembali pada facebook dan twitter . 

Habis makan malam bersama faziq dan naqib kat dewan makan DM, kami sambung buat assignment dalam bilik aku, rangka dah siap dan kami cuba 'run' the file , aduhai banyak pula salahnya . Aku cuba cari apa yang salah , disebabkan aku bukan pakar aku serahkan kepada yang pakar , faziq . AND Now dia tengah buat, hope dia berjaya 'run' file . Insyallah . Sementara dia tengah buat , aku tolong update blog. Jahat gila aku, astaghfirullah . 

Hasil kerjasama kami :-




Jumpa lagi.. Assalamualaikum! 

Pesan saya "Jangan Cepat Putus Asa"

-Kami suka Sains Komputer-



No comments:

Post a Comment