Thursday, 27 September 2012

Reminder - Peringatan

Assalamualaikum

What's up guys ?



Alhamdulillah I still can breath until now and thank you Allah for give me chance to live the life. In Sha Allah , this entry will tell you what actually mean by 'reminder' that I write before.

Reminder mean Peringatan..

Remind for who ?

Hah ! apa? tak faham bahasa Inggeris, Okey-okey saya akan tulis entry ini dalam bahasa melayu ye. hehe gurau saja. Sebenarnya saya sendiri tak hebat dalam penulisan bahasa inggeris. Sambung kay..

Peringatan untuk siapa ?

Korang ? pakcik makcik yang sudah berumur? pak mak mertua? pak guard? pak cik kantin ? anak ikan? anak jiran rumah sebelah? 

bukan! tapii..

Peringatan untuk diri saya sendiri .

I'm sinner and I still do sin. So saya buat entry ini untuk mengingatkan saya agar tidak melakukan kesalahan yang sama pada masa yang akan datang. The title "Reminder". I think you guys should read . hehe

Nabi SAW pernah berkata "Setiap anak cucu adam tidak akan terlepas daripada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik mereka yang melakukan kesilapan adalah mereka yang bertaubat pada Allah"


" I'm sorry , I can't understand what you try to said?" orang amerika

"Sorry dude, let's me translate for you ." 


Our prophet SAW say " Every son of Adam will not escape from do sin, but the best of sinner are those who repent to Allah"


pakcik google tolong translate kan, kalau salah? tolong betulkan.


Nabi SAW ada kata lagi "umat yang bijak tidak akan jatuh pada lubang yang sama dua kali".


"Dude ?" orang german.

"What !! Don't be lazy, ask Uncle Google?" . jawab saya.


boleh kita teruskan, ada je orang nak bertanya . haih~ :D

Kalau boleh saya tak nak melakukan kesalahan yang sama berulang kali, mungkin dengan ada nya entry "Reminder" dapat mengingatkan saya yang serba kekurangan ni.

Dengan adanya entry "Reminder" juga, saya harap ada kawan-kawan saya sekarang dapat tegur saya jika saya ada melakukan kesalahan. Boleh ye kengkawan? Okey, terima kasih.

Saya tidak mengharap gunung yang tinggi tunduk pada saya tetapi saya berharap boleh mendaki gunung yang tinggi melihat kebesaran Sang Pencipta dan saya hanya tunduk kepadaNYA.

"O ALLAH"

"I swear there is no God except Allah , and I swear that Muhammad as his messenger "


"Kata hati merayu aku pergi..."
Haha done for today, (menguap) mengantuk. Selamat Malam. Jazak Allah Khair




Da'wah Project- Let's Spread the Message by AsyrafMuda