Pages

Saturday 23 June 2012

FSKM !

Assalamualaikum .

Perkenalan :-

Nama  : Muhammad Asyraf bin Muda
Lahir   : 1993
Asal    : Puchong, Selangor .
Status : belum berpunya.

Sekarang belajar di UiTM Pahang , kampus Jengka. Seorang perantau yang mencari ilmu ke negeri orang. Biarpun berjauhan disamping keluarga, tidak menjatuhkan harapan aku untuk menjadi perantau ilmu .

"Oh kamu UiTM pahang ya , dalam hutan kan!"
"Aah , hutan .ermm agaklahhh"
"Ambil course apa?"
"Saya ke?"
"Yela , awaklah! siapa lagi?"
"Saya . . .


Saya dibawah FSKM iaitu Fakulti Sains Komputer dan Matematik. 

"Yelaa, course apa? Banyakkan course dibawah FSKM?"

"DIPLOMA IN SCIENCE COMPUTER CS110"

"PART 2"

"ASYRAF MUDA"









2 comments:

  1. salam mr. asyraf. saya juga student under FSKM. ramai yang buat statement , " aku student sc. com or aku student math, kalau kira2 n pasal comp aku tau la. kalau menulis, sorryy.. lemahhh ". opss.. bagi saya, statement itu salah.. sepatutnya kita jangan fokus kepada 1 skill semata2.. cuba renung balik, hebat sangat ke math aku?? dapat A semua exm? klu belum dpt a utk semua exm, belum dkira pndai lagi.. x gitu? so, bg saya, kita jgn fokus dgn 1 skill semata2, let's math n sc. comp be our profession and let's another skill ( writing, photography etc ) be our passion.. InsyaAllah.. ilmu Allah itu luas, kejar n cari setakat termampu.. insyaAllah berjaya..

    ReplyDelete
  2. betul. tak semestinya student scie comp atau student math tak pandai menulis , contoh macam budak ni punya blog . Rasanya nama dia asyraf, boleh saja dia menulis walaupun dia ambil scie comp dibawah FSKM . Lagipun ramai saja student FSKM quit sebab math. Menangis dorang nak menjawab. Apapun saya setuju dengan pendapat cik amalina . ambil contoh lain, budak ladang boleh saja buat bisnes, budak banking boleh saja jadi bendahari kelab , ehh apa kaitan . okey teruskan dan begitulah seterusnya . haha ilmu ALLAH itu luas, kejar dan cari setakat yang termampu . insyallah berjaya , copy dari ayat cik amalina .

    ReplyDelete