Pages

Monday 25 June 2012

Siapa Ashraf Muslim dengan Penulis ?

Assalamualaikum

Selamat malam buat roommate aku yang mungkin tengah dibuai mimpi indah bersama-sama bidadari syurga,  Insyallah . Dua student office management dan seorang lagi student account, 4 orang satu bilik termasuk aku.  Yang paling best , Uninet dekat tempat aku full kod, alhamdulillah tak sia-sia aku bayar uninet rm 20 sebulan. Bak kata kawan aku , acap boleh hidup dalam bilik sorang-sorang kalau ada internet . haha Well *Fliphair

Dengan adanya internet , aku boleh updates status kat facebook , boleh tweet dan sebagainya . Live the life . Ada internet kita gunakan dengan sebaik mungkin jangan ada internet asyik dok tengok benda yang lagha . Astaghfirullah.


Ini motif  sebenarnya aku update blog hari ini ..


Okey , tak perlulah aku bagitahu siapa dia. Siapa tak kenal dia ? Hot stuff kod, lagi-lagi sekarang dia belajar ilmu perubatan islam As-syifa . Habis tu apa kaitannya ? Yeah ada kaitan . Nanti aku bagitahu, teruskan membaca.

Ashraf Muslim
Sekarang dia dah jadi ustaz . Alhamdulillah , lagipun sejak dia berkecimpung dalam dunia ilmu perubatan islam aku terus minat dia . Bukan sebab dia artis ataupun sama nama macam aku Asyraf Muda , ini kerana dia mengambil jalan untuk membantu masyrakat . As fact aku memang nak belajar ilmu perubatan islam sejak aku masih tingkatan 5 . 



Meh aku nak cerita sikit , ini kisah dalam facebook . Aku pun tak tahu nak kata apa, terpulang pada korang menilai sendiri . Mungkin agak kelakar sikit . Jangan gelak ataupun buat muka annoying bagai segala. 

Roommate aku si Ebby punya member add aku kat facebook. Dengan baik hatinya aku approve lah, mungkin dia terbaca status 'islamik center'  aku sebab itu dia add aku , mungkin ! takpa prasangka baik . Hidup yang cemerlang hidup orang yang berfikiran positif . Banyak kesan baik apabila kita berfikiran positif , elehh kata pun positif kan.

Ada satu hari , aku buka facebook guna laptop roommate aku ebby . Pastuh dia usha facebook aku nampak member dia , ada ke dia kata aku add kawan dia . Hello~ ini asyraf muda tak add orang yang tak dikenali . Aku kata kat ebby yang kawan dia add aku , aku just app je .


                                     ******************************************


Selang beberapa hari kemudian , ebby kata kat aku . 

"Weyh . kau nak tahu tak kenapa member aku add kau"
"Ohh kenapa?" buat muka blur , lelaki .. siapa kesah !
"Aku tanya dia kenapa dia add kau , nak tahu dia jawab apa?" senyum kambing.
"Aahh kenapa ?". *kalau perempuan boleh jugaklah aku layan tapii .. lelaki .. arghh .. please ...

Trenggggg!!! 

Nak tahu apa si ebby bagitahu kat aku . 



"Dia kata kat aku yang dia add kau sebab muka kau macam Ashraf Muslim"

Hah! seriously ..

Mulanya aku iya kan saja , si ebby ni kadang-kadang suka menipu tetapi aku mula perasan dia kerap ulang perkara yang sama depan kawan-kawan so dari situ aku rasa mungkin betul kod.


LAGIPUN ...

Aku tak kisah pun korang nak cakap muka aku macam Ashraf Muslim ke, aaron aziz ke, terpulanglah . Yang pasti aku masih Asyraf Muda . haha Ececehh  seriously ayat macam nak makan kaki je kan . Maaf ini adalah gurauan semata-mata tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yang sudah meninggal dunia . 

Wan : Bak kata firasat ..
Aku  : Ehh bukan bak kata pepatah ke?
Wan  : Alaa sama jelaa . .
Aku  : Okey.. 

Bak kata pepatah orang putih "Being yourself instead be someone else " . 

p/s : Sabar sat ! cek nak habaq sikit yang cek ni tak kuat perasan cuma ....hmm mungkin adalah sikit . Jujur lebih baik dari menipu kan . haha  Jumpa lagi .

Assalamualaikum ^-^
                  

No comments:

Post a Comment